HOME
SVALOVÁ HMOTA
TĚLESNÁ SÍLA
ZKUŠENOSTI
DÁVKOVÁNÍ
UPOZORNĚNÍ

E - SHOP

 

K R E A T I N

 

 

TĚLESNÁ SÍLA

  • Obsah creatinu ve svalu podstatnou mírou určuje dob, po kterou může být sval maximálně zatížen. Toto je způsobeno tím, že creatin slouží k vytvoření ATP (adenozin terciální orthofosforečnan).

  • ATP je jediná pohonná látka Vašich svalů. Lhostejno, zda se ráno v koupelně pře zrcadlem češete nebo se lopotíte v leže se 140 kg, zdroj energie pro všechny pohyby svalů stále představuje ATP.

  • Čím je stahování svalu intenzivnější, tím logicky spotřebujete více ATP.

  • Svalové buňky bohužel absorbovaly pouze omezené množství ATP, které jsou spotřebovávány při intenzivním kulturistickém tréninku jako např. soubor cvičení tlaků vleže, během několika vteřin. Hned nato  získává sval svoji další sílu a a energii tím, že použije ke tvorbě ATP creatin.

  • Čím vyšší je obsah creatinu ve svalu, tím více ATP se z něj může vytvořit. Výsledek - sval disponuje dodatečnou energií a silou, tzn. že dosáhnete vyšší váhy a více opakování cviků než kdykoliv předtím. Studie ukazují podstatný přírůstek síly u uživatelů kreatinu.